Mgr. Yvetta Mucková
tel.: 572572114
yvetta.muckova@zstraplice.cz
Konzultace s rodiči na základě telefonické domluvy.
Konzultace se žáky denně podle potřeby.
Výchovná poradkyně pro 1. stupeň ZŠ zaměřuje svou působnost zejména na oblasti:
Poradenská činnost:
- systematické dlouhodobé sledování a hodnocení žáků ve škole, poskytování pomoci při řešení výukových a výchovných problémů
- práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, se žáky nadanými
- pomoc při zařazování žáků do příslušné činnosti – reedukační péče, zájmové kroužky
- konzultace s TU, vedením školy, ostatními učiteli, vychovatelkami ŠD
- svolávání jednání s rodiči za přítomnosti vyučujících, konzultace, řešení výchovných a výukových problémů
- spolupráce s KPPP (návrhy na vyšetření, průběžné kontroly, konzultace podpůrných opatření ,individuální vzdělávací plány a hodnocení jejich efektivity, vedení asistentů pedagoga ve škole)
- vytváření informačních systémů pro učitele, žáky a rodiče – nástěnky, webové stránky školy
- odborná pomoc v otázkách psychologického a sociálního vývoje, prevence výchovných a vývojových poruch a jejich nápravy
- nabídka Individuálního výchovného plánu v případech soustavných kázeňských problémů žáků
- doplnění knihovny VP – poradenská literatura v oblasti výchovného poradenství
- individuální práce se žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními, spolupráce s rodinou
- zavedení spisů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří mají vytvořen IVP, a to v souladu se správním řádem a spisovým řádem
- shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
- vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce.
Metodická činnost:
- metodická pomoc pedagogům v otázkách integrace, vypracování plánu podpůrných opatření, individuálních vzdělávacích plánů, včetně vyhodnocování
- předávání odborných informací z oboru péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence
- seznámení pedagogů se všemi novými tiskopisy a postupnými kroky při integraci žáků, při potřebě plánu pedagogické podpory,
- poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům
- vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce.