Mgr. Yvetta Mucková 

tel.: 572572114
yvetta.muckova@zstraplice.cz

Konzultace s rodiči na základě telefonické domluvy.

Konzultace se žáky denně podle potřeby.

Výchovná poradkyně pro 1. stupeň ZŠ zaměřuje svou působnost zejména na oblasti:

Poradenská činnost:

  • systematické dlouhodobé sledování a hodnocení žáků ve škole, poskytování pomoci při řešení výukových a výchovných problémů
  • práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, se žáky nadanými
  • pomoc při zařazování žáků do příslušné činnosti – reedukační péče, zájmové kroužky
  • konzultace s TU, vedením školy, ostatními učiteli, vychovatelkami ŠD
  • svolávání jednání s rodiči za přítomnosti vyučujících, konzultace, řešení výchovných a výukových problémů
  • spolupráce s KPPP (návrhy na vyšetření, průběžné kontroly, konzultace podpůrných opatření ,individuální vzdělávací plány a hodnocení jejich efektivity, vedení asistentů pedagoga ve škole)
  • vytváření informačních systémů pro učitele, žáky a rodiče – nástěnky, webové stránky školy
  • odborná pomoc v otázkách psychologického a sociálního vývoje, prevence výchovných a vývojových poruch a jejich nápravy
  • nabídka Individuálního výchovného plánu v případech soustavných kázeňských problémů žáků
  • doplnění knihovny VP – poradenská literatura v oblasti výchovného poradenství
  • individuální práce se žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními, spolupráce s rodinou
  • zavedení spisů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří mají vytvořen IVP, a to v souladu se správním řádem a spisovým řádem
  • shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
  • vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce.

Metodická činnost:

  • metodická pomoc pedagogům v otázkách integrace, vypracování plánu podpůrných opatření, individuálních vzdělávacích plánů, včetně vyhodnocování
  • předávání odborných informací z oboru péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence
  • seznámení pedagogů se všemi novými tiskopisy a postupnými kroky při integraci žáků, při potřebě plánu pedagogické podpory,
  • poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům
  • vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce.